ایل بختیاری جاودانه کوه ها و دشت ها
زردکوه بختیاری
 
 

سالروز شهادت رئیسعلی دلواری
روز مبارزه با استعمار انگلیس

دولت انگلیس و دیکتاتورها هنوز از نام او می ترسند. نامی که روزی بر اندام استعمارگران و متجاوزان انگلیس، لرزه می انداخت و بیم آن دارند که روزی این دلیر مردان در جای ایران جوشش خود را نشان دهند . «رئیسعلی دلواری» نماد مقاومت مردم جنوب ایران است. رهبربزرگ نهضت مقاومت مردم جنوب ایران دربرابر استعمارگران و سرداری که نام «دلیران تنگستان» را برای همیشه جاودانه کرد و خاک جنوب ایران ، رشادتهای او و همرزمانش را خوب به یاد دارد چه بسا گه سر رشته و سر منشا این نهضت توسط افراد و شخصیتهای دیگری قبل از وی بنا گذاشته شده بود و اتمام کننده این جریان شخصیتهایی همچون رئیسعلی دلواری و حسن چاه کوتاهی و ...چه بسا کسانی در کنار این بزرگوران جنگیدند و هرگز نامی در تاریخ از آنان بر جای نماند کسی که 12 شهریور ماه سالروز شهادتش به نام « روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» نام گذاری شد. اما شاید کمترکسی بداند که مزار این سردار بزرگ و نامی ایران، جایی به غیر از بوشهر و دلوار و حتی خاک ایران است و قبرستان متجاوزین در درون خاک ایران و در استان بوشهر تا تاریخ گواه این باشد که سزای متجاوزین چه چیزی خواهد بود .
در ایران هر زمان و مکانی سرزمین ایران دستخوش حوادث میگردید تمام اقوام و مردم سرزمین ایران با هرفرهنگی به یاری هم می شتافتند تا لکه ننگی بر دامن این سرزمین ننشیند که از این جمله فرهنگها مردم لر نشین و بختیاری میباشد که بیش از هزاران سال در ایران طی حوادث و جنگهای چند صد ساله ایران راهی مناطق پراکنده در ایران گردیده و به مرور زمان بصورت ثابت سکنا گزیدند در سر سرای ایران از مشهد تا تهران از الموت تا قزوین از شول تا بوشهر و ... اقوام لر بخاطر دفاع و لشکر کشیها جهت دفاع از نوامیس این سرزمین تاختها داشته اند و سکنها ها گزیدند چه در حمله اسکندر به ایران ، حمله مغول به ایران ، حمله انگلیس به ایران و انقلاب مشروطه ، و. و. و. یکی از این مکانها در سرزمین ایران در استان بوشهر شهرستان گناوه مردم روستای شول میباشد که مردمی لر( بختیاری ) تبار میباشند . که با این حوادث در آن منطقه سکنا گزیده اند و گمنام مانده اند .

شول
سرزمین لر بختیاری تبار

 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 14 شهريور 1392برچسب:لر , بختیاری ؛ بوشهر , شول , رئسلعی دلواری , انگلیس ؛ تنگستان , 12 شهریور , :: 19:45 :: توسط : farhadian shahrokh

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ایل بختیاری جاودانه کوه ها و دشت ها و آدرس farhadianshahrokh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 76097
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1