پیراهن
 
ایل بختیاری جاودانه کوه ها و دشت ها
زردکوه بختیاری
 
 

پیراهن :


پیراهنی آستین بلند و مچ دار راسته است که در قسمت پیش سینهٔ چاکدارآن، سه دکمه چفت دوخته می‌شود . بالا تنه و دامنش صاف و بدون چین می‌باشد . بلندی آن تا زیر زانو می‌رسد و دو طرف پایین دامن آن را معمولا به اندازهٔ ۲۰ سانتیمتر یا یک وجب  چاک می‌دهند.که این درز را تریز نیز میگویند . انتخاب رنگ پیراهن به سن و سال زنان و دختران بستگی دارد که الهام گرفته از طبیعت و فرهنگ میباشد . که معمولا از پارچه های گل دار سیاه و سفید و آبی و سفید و رنگهای مختلف استفاده میشود . جنس پیراهن قدیم معمولا نخی یا پلیون ؛ صدف ؛ یا نوعی پارچه به اصطلاح کودری بوده ؛ جنس پیراهن جدید معمولا مخمل یا پولکی دار میباشد . بلندای پیراهن به قد زنان و دختران و طول مصرفی آن به دو مترو پنجاه تا سه متر میرسد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 28 دی 1392برچسب:پیراهن ؛تریز ؛ زنان و دختران ؛ مخمل ؛ پلیون ؛ صدف , :: 4:30 :: توسط : farhadian shahrokh

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ایل بختیاری جاودانه کوه ها و دشت ها و آدرس farhadianshahrokh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1