سخنی با خوانندگان ؛ کلامی با ایل بختیاری
 
ایل بختیاری جاودانه کوه ها و دشت ها
زردکوه بختیاری
 
 

 

بنام خالق هستی

با نام او آغاز کردیم که همگان به حضور و وجودش با هر نامی معتقدند و می دانند که تنها اوست که توانسته تمام کائنات و هستی روی زمین را بوجود آورد و روش زیستن و زندگی کردن را در غالب یک فرهنگ به بشر بیاموزد .

سالهای متمادی است که تلاش بر آن دارم که با نوع فرهنگ زیستی مردم قومم که دارای یک زبان ؛ گویش و آداب و سنن و رسم زیستن خو گرفته و بار آمده اند قدمی بردارم و یکی از این اقوام پاک اصیل ایرانی را که قوم لر همان لر بزرگ ؛ بختیاری میباشد و بیش از بیست سال سعی و تلاش بر نوشتن و به تصویر کشیدن ایل پاکمان را بر حسب وظیفه که از سوی بزرگان به دوشمان گذاشته شده است . گه تا زنده بودند نمیدانستیم اینها تاریخ گذشته و آینده اند و تا آنان را از دست دادیم خود به سنی رسیدیم که دیگر جایی برای جبران وجود ندارد . ! ؟

به امید او در تاریخ چهارشنبه بیست و نهم آذر ماه یکهزار و سیصد نود و یک برابر با نهم صفر یکهزار چهار صد و سی و چهار با خود سوگند خورده ایم تا جان در کالبد داریم بدور از هر غرض و سعی کوشش با کمک شما عزیزان ایل غیور و هم تبار لر و ایرانی اعم از پیر و جوان مرد و زن از هر طایفه و تیره و اولادی  همچون گذشته کمک خواسته و دست رد به سینه مان نزنند و اطلاعات و نظرات خود رایرایمان ارسال نمایند . ضمن اینکه پیشاپیش از تمامی عزیزانی که این اطلاعات را مطالعه مینمایند چنانچه اشتباهی در نوع نوشتار اسامی افراد و یا اقوام و طوایف و یا اسم مکانها ملاحظه مینمایند عذر خواسته و بر ما خرده نگرفته که ممکن است هر شخصی و یا طایفه ای دارای دو اسم باشد و توان نوشتن و یا اطلاعی از اسم اصلی نداشته و معمولا این اطلاعات طی پرس و جو از افراد و طوایف در این وبلاگ و وبسایت نوشته میشود و قصد حتک حرمت به هیچ فرد و یا اولاد ویا طایفه ای را نداشته و جلوتر افتادن اسامی اشخاص و افراد و ... دلیلی بر ارحع بودن کسی بر دیکری نمیباشد و همه برایمان یکسان و از یک ایل میباشند . امید است شب یلدا که آغاز بکارمان میباشد به کمک شما سروران  حضرت حق یاریمان فرمایند .

                                اینشاالله                            

                                                                                                                                                                                                                                      شاهرخ فرهادیان  1391                       



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ایل بختیاری جاودانه کوه ها و دشت ها و آدرس farhadianshahrokh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 50
بازدید کل : 76144
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1